zaterdag 20 november 2010

Review: Yves Rocher 'Lash plumping mascara 01-Noir'

Vandaag test ik voor jullie een van de vele mascara's van Yves Rocher. Ik heb al meerdere mascara's gehad van de YR en deze waren allemaal prima. Deze roze variant heb ik echter nog nooit gebruikt...

Wat zegt Yves Rocher zelf over deze mascara?
Mascara voor een open blik: Het speciale volumeborsteltje spreidt de wimperhaartjes; de crèmesamenstelling blijft tot wel 12 uur perfect zitten. Deze volumemascara is ideaal om uw wimpers voller te maken en u een meer open blik te geven. Een mascara die de wimperhaartjes perfect van elkaar scheidt en ze spreidt als een waaier. De wimpers worden gekamd, gedefinieerd en krijgen meer volume.


De mascara is verkrijgbaar in 3 kleuren, zwart / bruin / blauw. 
Ik heb hier de 01-Noir, de zwarte variant dus ^_^


De verpakking vind ik prima, ik vind de fel roze verpakking met de zilvere letters gewoon gezellig.


Het is een vrij normaal borsteltje met veel haartjes naast elkaar. Hij werkt prettig omdat hij niet te dik is, dit vind ik niet prettig bij het aanbrengen van de mascara bij de haartjes in mijn binnenste ooghoek.
Ook blijft er een goed laagje mascara op het borsteltje zitten, niet dat je 3x moet dopen!


Ik vind dat ene laagje mascara niet erg indrukwekkend, het lijkt net of ik niets op heb! Ik heb er snel nog een laagje bij gedaan ^_^ De volume is ver te zoeken! Wel spreidt hij mijn wimpers prima...


Bij 2 laagjes zijn mijn wimpers netjes zwart en hebben ze wat meer volume. Maar over de spreiding van mijn wimpers ben ik wat minder te spreken. Hij brengt super prettig aan, door de créme-achtige structuur
Hij blijft prima zitten de hele dag, zonder te gaan vlekken onder het oog.

De mascara staat op de website voor €17,50, maar kost nu €8,75. 
Je kunt deze mascara bestellen op de website van Yves Rocher of gewoon kopen in een echte winkel van de Yves.

Conclusie:

Het is een fijne mascara in gebruik. Hij geeft mijn wimpers wat meer volume en hij blijft goed zitten. Het spreiden van mijn wimpers is niet perfect, maar hij zorgt ook niet voor spinnenpoten. Het is dus een prima mascara! Voor de volle prijs zou ik hem niet nog eens kopen, maar voor €8,75 is het wel te doen. Ik denk alleen dat deze mascara te vergelijken is met een mascara van bijvoorbeeld de Hema of Etos eigen merk... ^_^

Hebben jullie wel eens een mascara geprobeerd van de Yves Rocher?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit een mascara van YR gehad, 17 euro zou ik er niet aan geven maar 8,75 kan er nog mee door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Ik vind het een mooie mascara.
    Hij werkt ook lekker effeciënt.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt wel fijn, zelf heb ik ook een mascara van Yves Rocher ja, van dezelfde serie maar dan in het bruin (had namelijk al zoveel zwarte mascara's lol; had eens een bruine nodig :D ) Bedankt voor de review ! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er nog geen van Yves Rocher geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem niet heel mooi eigenlijk, dus ik ga hem niet kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zou ik echt nooit 17 euro aan uitgeven! Voor dat geld weet ik veel mooiere mascara's =(

    BeantwoordenVerwijderen